Ika testar & utvärderar

2009-09-15 14:53:30
Som jag skrev i ett tidigare inlägg, där jag utvärderade ACO:s Face Gel, gillar jag att testa olika produkter och märken som går under kategorien ansiktsvård. Men den här gången är det ingen ansiktsgel som hamnat under min lupp, utan en rengöringcreme med peeling.

Nivea Visage har en serie för alla hudtyper som heter Natural Beauty (där även en dagcreme och en vårdande formula för huden runt ögonen ingår).

Rengöringscremen Beautifying Daily Peeling har jag nu testat i flera månader och jag är väldigt nöjd. Den löddrar lagom mycket och luktar jättegott, fräscht. Formulan består av mangomjölk och kashmirprotein. De pyttesmå peelingkornen "exfolierar skonsamt, tar bort alla döda hudceller" samt "rengör varsamt utan att torka ut huden".

Kashmirprotein?
Jag blir lite irriterad på all reklam med produktinnehåll som ska låta "gudomligt". Pärlemo-bla, silke-bla-bla, rubinextrakt, enhörningsmjölk... (Nä ok, kanske inte det...!)
Vad än kashmirprotein är, och må göra för hyn, är detsamma.
Jag älskar den här rengöringscremen. =)

Den har precis en sådan skonsam peelingeffekt som gör att man kan använda den varje dag. Annars har jag varit försiktig med peelingcremer som efteråt får ansiktet att kännas sönderrivet. Någon gång i månaden använder jag en peelinghandske tillsammans med Beautifying Daily Peeling för att få en lite djupare peeling. Jag tycker att resultatet är jämnt och det känns som en bra förberedelse för toner och dagcreme.

Andra bloggar om:

, , , , ,


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails