Ika testar & utvärderar

2009-08-19 17:01:09
Fokus sätter jag här på ansiktsvård. Precis som jag har ni säkert också testat en rejäl mängd olika rengöringskrämer, peelings, toners, hudkrämer och mer där till, av olika märken.

Jag har alltid haft en känslig hy, en blandning av torr och fet. En sån där som blir lätt röd i solen och kan reagera på vissa ansiktskrämer. Det jobbiga tycker jag, är just den här blandhyn. Medans hyn i pannan och runt näsan är fettig, är kinderna och hakan typ fnastorra. Inte så nice. Det känns dessutom lättare att välja en produkt som är för antingen torr eller fet hy. Det hjälper ju till viss del? Produkter för alla hudtyper, blandad hy, torr/känslig, fet hy... Jag brukar nog testa lite av varje.

I ett par månader har jag använt ACO 03 CARE/COVER Moisturising Face Gel som dagkräm. Ibland även på kvällen.
En GULDGRUVA!
Fet, finnig, torr, fnasig - testa den! Mitt ansikte känns svalt och återfuktat hela dagen. Den kan först kännas lite som en klibbig yta - ("Som en fisk",  sa jag) - men den går in.

Utdrag ur beskrivning - från ACO:s hemsida
ACO Moisturising Face Gel (75 ml) är en återfuktande ansiktsgel med mattande partiklar för fet och finnig hy. Med fuktbindande och mjukgörande substanser motverkas fnasighet och andra tecken på torrhet. Innehåller mattande mikropartiklar som absorberar överflödigt fett och lämnar huden matt och silkeslen. Oparfymerad. Gör inte huden blank eftersom den är fettfri. Verkar lätt sammandragande.

Ful förpackning faktiskt, men här spelar insidan roll... Min nya mirakelkräm! Tack snälla söta Wendela för att du tipsade mig.
Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails