Jag har sytt ett hundhalsband

2010-05-11 16:33:33
Så här bllev Dollies nya halsband! Det var första gången jag gjorde ett halsband själv, men det var superenkelt faktiskt. Det enda  som krånglade var symaskinen, men min assistent fixade det!

Dollies
förra halvstryp hade blivit nött, så jag använde det som modell.

Jag bestämde mig för att låta det första halsbandet bli en prototyp, så jag tog vad jag hittade bland tygerna och banden hemma. Det blev ju fint ändå! Ett marint halsband. ˆ–ˆ

Tyget är mörkblått fleece, och det blå/vit-randiga bandet vet jag inte riktigt vad det är gjort av, men någon grov textil eller nylon skulle jag tro. Ringarna tog jag från det gamla halsbandet, och de är helgjutna.

Dollie fick ha sitt nya halsband på sig vid lunchpromenaden idag. Det sitter alldeles perfekt och funkar toppen! Dollsan blev en riktigt söt liten navy chick. ˆ–˜

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Anna

Riktigt fint ju! Duktig du är, önskade jag kunde sy sånt :D

Sofia

Min syster har också gjort halsband till en av våra hundar. :)

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails