Få rakare kanter på nagellacket

2010-06-26 20:27:49
Hej på er! Sist jag målade mina naglar, korall med vita tippar, använde jag mallar för att få en snyggare och rakare vit kant. Det finns ju bågformade mallar att köpa just för att måla tipparna, men jag fick hitta på något med det som fanns hemma.

Jag rotade fram ett litet ark med schablon-mallar som jag varken vet var eller när de inhandlades - skulle gissa på 90-talet. Alla mallarna har mönster, men det spelar inte så stor roll.

De var inte alls särskilt klistriga på baksidan, men att de är i plast/gummi gör att de fäster ganska bra på vilken blank yta som helst. Trycker man bara dit den på nageln och håller kvar ett tag så sitter den. Det viktigaste är ju att den sitter ordentligt längst fram vid tippen.

Bäst att måla utåt och inte i sidled, ifall att penseln skulle spreta in sig under mallen. (Om det kladdar ut sig kan man peta bort det med t.ex en tandpetare när det ännu inte torkat.) Det blev också bäst genom att försiktigt skala bort mallen i sidled. Grundlacket förstörs absolut inte eftersom mallen inte sitter som berget. Dessa mallar går att återvända! Nagellacket på mallen kan torkas av med NP-remover. ˆ–ˆ

Tags: , , , ,


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Sofia

när jag gjorde så med mallar så lossnade lacket under.. så man ska helst vänta en dag efter att man har målat naglarna :)

Ester-Lee

Väldigt söt blogg må jag säga! :)

Bina

Himla fiffig grej det där =)

zaida

bra tips !

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails