Cheesecake med pepparkaka

2010-02-15 17:29:53
Dags för ett recept! Det var länge sedan.

För en kaka på ca 12 bitar:
15 fullkornspepparkakor
Fyllning:
4 ägg
600 g färskost, light
½ dl flytande honung
1 vaniljstång
Topping:
2 dl lätt crème fraiche
½ dl florsocker

Sätt ugnen på 175°. Krossa pepparkakorna fint och fördela dem i botten på en kakform med löstagbara kanter, ca 22 cm Ø. Mixa ägg, färskost och honung till en jämn smet. Dela vaniljstången och skrapa ur vaniljkornen. Rör ner dem och häll smeten i kakformen. Grädda längst ner i ugnen i 40-45 min tills den nästan stelnat. Den stelnar helt när den har kallnat. Rör samman crème fraiche och florsocker och bred det på den fortfarande ljumma kakan. Låt stå i kylen ett par timmar.

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Sara

Mumsigt med cheesecake!

Biz

WAH jag måste prova!!!

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails