Premiär: HP6!

2009-07-19 12:49:10
15 juli, i onsdags...

Då äntligen gick jag på premiären av Harry Potter 6! Jag hade längtat så och blev verkligen inte besviken. Jämfört med de tidigare 5 filmerna tycker jag att den här var mest "bok-enlig". Den var rolig emellanåt, spännande, och även sorglig.

Om jag måste kritisera något så skulle det vara att själva temat i boken, ("The Half-Blood Prince") som dessutom är bokens/filmens titel, egentligen inte utgjorde någon större del av filmen. Som biobesökare hade man kanske tyckt att det var förvirrande - Men... då tycker jag att det är en förutsättning att man har läst alla böcker om Harry Potter. ;P

Jag har varit tveksam och bister ända sedan Michael Gambon tog över Richard Harris roll som Professor Dumbledore. Men i den här filmen har Gambon verkligen axlat, och gjort sig förtjänt av, rollen som Hogwarts rektor i mina ögon...

Nu är det bara att vänta ytterligare ett år och ett par månader tills nästa film kommer på bio. November 2010... "Harry Potter and the Deathly Hallows". Men eftersom den ska delas upp i flera delar dröjer det några år innan magin tar slut - forever.

Jag får nöja mig med det.


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails