En tur in till stan med T & D

2010-07-15 17:23:34
Hejsan! Wow vilket härligt väder. Idag åkte jag och min assistent Sara in till stan med Totoro och Dollie. Först köpte jag ett nytt grönt te, på Tehuset Java Odengatan, som jag inte testat förut. Jag är en riktig green-tea-junkie! ˆ–ˆ Teet heter Buddha Sencha, ett kinesiskt te smaksatt med hallon, björnbär, vanilj & rosenblad. Otroligt gott! Jag gillar fruktiga teer. Dricker det just nu. Det gick förresten bra att ta med T & D in i affären. :)

Från teaffären promenerade vi upp till café Himlavalvet, uppe på Observatorielunden. Skönt med en paus i skuggan. Waworna fick vatten och smaka av min lunchsmörgås. ˆᴥˆ

Därefter gick vi till de asiatiska livsmedelsaffärerna som ligger runt Olof Palmes gata, eftersom jag letade efter snösvamp. Hittade det till slut på ett ställe. Det blev också ett paket Pocky.

Nu blir det strax en koreansk middag med bland annat lax, tofu och kimchi. Och filmkväll!

Tags: , , , , ,


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Anneli

Tack så jättemycket för att du vill rösta på min blogg.



Jag var på Himlavalvet idag. Visst är det ett trevligt ställe.



Ha en skön helg!

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails