2 favoriter från i.d.

2009-09-24 17:40:20
Det känns lite som fredag idag faktiskt. En känsla bara.

Jag har egentligen inte så mycket att komma med just nu känner jag... gah... Kreativiteten är inte på topp. Tänk om jag kunde få nåt slags infall snart, en idé, en inspiration!

Men... Jag kan ju i alla fall berätta att jag för tillfället har två nya favvisar bland sminket, och det är två mineralögonskuggor från i.d. Bare Escentuals. Den mörklila Black Pearl är en Glimmer, och den andra är en Glimpse och heter Marquise. Färgen är inte helt stålgrå, utan lite mer beige-grå. De funkar superbra ihop! För en sotig look är de speciellt snygga. Dessutom gillar jag att använda färgerna med vatten, vilken helt ändrar glans och styrka.

Skillnaden mellan i.d. BE's olika typer av ögonskuggor:

Matte: Cremepuder som ger en jämn  sammetsfinish.

Glimpse: En mix mellan Matte och Glimmer. Mjukare glans som förstärks genom att doppa penseln i vatten.

Glimmer: Intensiv glans. Torr applicering gör den mjukare och tunnare. Vatten på penseln ger ett starkare skimmer.

Bra, det där med blöt pensel va? =D
Det tycker jag som bara hade testat vattenpensel till eyeliner förut!


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails