And it was all Yellow

2009-12-05 13:51:25
Mitt hår alltså... Jag älskar Coldplay och sången Yellow! Men just den raden i sången passar ironiskt in i det här sammanhanget.

Jag färgade håret för ett litet tag sedan. Ljusblont, som jag alltid brukar göra. Nyansen som jag kör med är en ljus askblond från Schwartzkopf, eller en liknande från LÓreal. Och nu senaste gången fanns inte just den nyansen så jag tog den som kommer därefter - bara det att den blev gulare än väntat.
Great...! Typiskt mig, alltid för ivrig!

Min plan: Det här ska jag nu lösa med en gnutta violett toning i pulverform från Colour Directions. Nyansen heter Lilac och tonar alltså bort det gula i hårfärgen, eftersom gult och lila är komplementfärger. Det räcker med ett kryddmått pulver som blandas ut med en omgång balsam. Jag tänker inte låta det verka så länge, utan bättra på senare om det behövs. Får se hur det går, kanske blir det ljuslila?!

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Matilda

Är du säker på att det funkar? Jag tror det blir ljuslila...dessutom så är färgen in i pulverform, utan geggig smet :P Varför köper du inte violett toning istället? som är till för att ta bort gula toner ur håret? :)

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails