Jahapp...

2009-08-11 15:41:15
Skickade min snälla pappa för att svänga förbi SF Bio idag och hämta ut biljetter till förhandsvisningen av den nya Beck-filmen. Men nej... de var slut! De släpptes ju idag?! >_<

Under helgen och igår såg jag ett par filmer. Det blev "The Last House on the Left", "Memory" och "Hangover".

The Last House on the Left - (2009)
Det här är en remake på versionen från 1972 av Wes Craven. Filmen handlar om familjen Collingwood som åker på semester till sitt sommarhus. Dottern Mari råkar hamnar i problem tilsammans med en kompis då de stöter på tre förrymda fångar. De kidnappas och utsätts för brutala övergrepp. Mari lyckas rymma efter en planerad bilkrock, och kidnapparna söker skydd i närmsta hus - Collingwoods hus. Föräldrarna bjuder på gästvänlighet, helt utan aning om vad som har hänt eller vem de gästas av. Inte förrän Mari lyckas finna vägen tillbaka, ordentligt skakad och med livshotande skador...

Jag tycker filmen var fängslande från början till slut. Grymt spännande, känslosam och bra skådespeleri! Väldigt mycket våld, men realistiskt och välskildrat.
Mitt betyg:

Memory - (2006)
Dr. Taylor Briggs (Billy Zane) är i Brasilien och föreläser om olika syndrom som påverkar hjärnan, och blir av misstag utsatt för ett slags substans som gör att han upplever genetiskt nedärvda minnen - som inte tillhör honom. Han måste snabbt pussla ihop dessa minnen och ta reda på sanningen om sin familj innan någon råkar illa ut.

Filmen har en ganska intressant historia, men den hade kunnat presenterats bättre. Tyvärr är skådespeleriet uruselt, vilket gjorde att jag vilje stänga av och byta film vid flera tillfällen. Filmen kändes väldigt "B", och den var otroligt seg i början och i mitten. Trots det höll jag ut. Slutet var förhastat och hafsigt förklarat.
Mitt betyg:

The Hangover - (2009)
Fyra män, varav en som ska gifta sig, drar till Las Vegas för att ha svensexa. Rollerna kan kategoriseras - Vi har "Brudgummen", "Snyggingen", "Torrbollen" och "Dumhuvudet". De tar in på Caesar's Palace lyxsvit och beger sig dumt nog upp på hotelltaket för att skåla. Därefter är allting svart då det visar sig att det var mer än bara champagne i glasen. Brudgummen saknas, och lyxsviten ser ut som ett bombnedslag. De får en bebis på halsen, polisen i hälarna och en arg kines som vill ha tillbaka 80.000 dollar. Men killarna har ingen aning om vad som hände kvällen innan - på världens knäppaste fylla!

Det här är en riktig kul och knasig film, underhållningen är skyhög. Replikerna är klockrena! Känner man för ett gott skratt ska man definitivt se den här!
Mitt betyg:
Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails