10 vidriga glassmaker!

2009-09-17 15:32:32
Visst har man någon gång testat en glassmak som man aldrig kommer välja igen?

Jag kommer till exempel aldrig mer att smaka på Mörk Choklad & Chili.

Men efter att ha hittat en lista över några av de mest ovanliga smaker världen runt inser jag att Mörk Choklad & Chili nog inte var så värst vidrig. =)

Här har jag listat 10 smaker som skrämmer smaklökarna:

1. Ox Tongue
Varför blanda glass med kött? Och VARFÖR tunga??

2. Shrimp
Tänk filmkväll, mys i soffan och nåt gott... Ta fram en glassbytta ur frysen, öppna den och känn räklukten.
- Kolasås på det?

3. Deep Sea Water
Tydligen ska det smaka som en kombination av ett glas mjölk och en kallsup saltvatten. Mmm...

4. Curdled Bean
Fermenterade sojabönor helt enkelt. Den japanska beryktade röran "Natto" har en stark lukt och slemmig konsistens som kräver viss invänjning, även för japaner. Det kanske går ner lättare som glass?

5. Raw Horseflesh
De många köttslamsor i denna bytta lär få glassnjutaren att associera till hund- och kattmat.

6. Soy Sauce
En karaktäristisk smak av Japan! Sushi utan soja vore ju som... kärlek utan kyssar. Men borde sojasås verkligen beblandas med glass?

7. Charcoal
Har ingenting med kål att göra, utan kol - ja, som i grillkol.

8. Dracula Cool Garlic Mint
Vitlöken håller nog inte bara vampyrer på avstånd. Kombinationen Vitlök/Mint lämnar en död känsla i munhålan.

9. Squid Gut
Bläckfiskinälvor är ett vanligt inslag som smaksättare i japansk matlagning. Jag blir inte det minsta nyfiken på hur det smakar, varken i matlagning eller glass.

10. Lemon Collagen
Va... VA?! Vem är sugen på glass som innehåller det protein finns i t.ex brosk, senor och bindväv? Jag är mållös.

Den kompletta listan med 101
smaker finns på sidan Who Sucks.

Läs andra bloggar om:
, , ,


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Anneli

Men usch vad äckligt, de där smakerna skulle jag aldrig prova. Nej, tacka vet jag våra vanliga smaker som choklad, jordgubb, citron, mint osv.



Hoppas att vi hittar varandra på söndag. Skulle vara jättekul att träffa dig igen.

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails