Läkekonst på Waldemarsudde

2010-05-27 13:39:42
Hejsan! Igår fyllde min syster år, så vi gjorde en utflykt till Waldemarsudde. Där gick vi in på utställningen "Läkekonst" på Prins Eugens museum. Mina föraningar om äckliga illustrationer och skrämmande metoder var riktiga, till 100%. Avskalade kroppar, extrema sjukdomar, mer än vad man kanske vill se - nu har jag sett det mesta. Men, det var jättefina illustrationer om man ser det så, otroligt fina delaljer. Illustrationer och planschverk redan från 1400-talet och fram till idag. Imponerande faktiskt! Den här konsten har tidigare sällan visats för allmänheten. Coolt. ˆ–ˆ

Vi avslutade med att titta runt i Eugens slott. Wow, jätte-royal och snyggt! Efter det så tog vi en liten lunch på Rosendals Wärdshus. Där fanns det faktisk en doggy bar, så jag måste nog ta med mr T och miss D dit någon gång!


Tags: , , , ,


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails