Rita din egen muspekare

2010-07-04 19:33:43
Hejsan hejsan! Ser ni min nya lilla muspekare med hjärtat här på bloggen, söt va? Jag ritade den idag. ˆ–ˆ Det går ju lätt att göra sin egen cursor och sedan lägga in den i css-mallen! Bilden ska helst vara .gif eller .png eftersom de formaten stöder genomskinlighet i bilder.

Lägg bara till denna kod i valfri class:

cursor: url ('http://www.adress.com/bild.gif'), auto;

...med , auto; så funkar det ju även i Firefox!

Tags: , , ,


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


月姫 Tsukii ♥

älskar din muspekare, den är så söt! borde med göra en egen snart... när jag orkar :p

chiaki

tack så jättemyckte för att du berättade hur man gör! :D<3 ska pröva nångång!

BloggCandy ©BloggDesign till Dej

hej

jag vet inte om du har märkt men muspekare är inte "rätt" plats. om du försöker markera text eller klicka på länk så ser du att den är typ 2 cm högre upp och lite till vänster.

Detta är i Google Chrome. i Firefox funkar det bra

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails