Speltest: Machinarium

2010-01-05 13:46:46
Hej på er! Jag har sökt efter PC-spel som verkar kul, för jag är sugen på något nytt. För min del ska det helst vara kluriga utmaningar eller virtual life. Även färgglada spel med gullig grafik. Animal Crossing till Nintendo DS har jag spelat som en galning! Jag höll på med det varje dag ett bra tag. Vi går inte in på hur länge.

Men nu har jag fastnat för ett spel till PC, som visserligen inte är färgglatt, och det heter Machinarium. Grafiken är väldigt snygg, och lite söt faktiskt. Miljöerna är fint tecknade i en "smutsig", oljig stil med mycket detaljer. Mycket passande eftersom huvudkaraktären i spelet är en liten robot som blir dumpad på en soptipp, och det är din uppgift att sätta ihop hans trasiga kropp för att sedan leda honom genom olika världar och lösa klurigheter!

Här fiskar jag upp en robotarm!

Jag har spelat demoversionen som finns på http://machinarium.net/demo/ och där fick jag en god bild av hur Machinarium är!


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Placebohoe

Ser snyggt ut :) Låter som ett kul spel :D

fie

ett spel jag råkade snubbla över var a VAMPIRE STORY! det e fruktansvärt gulligt och riktigt klurigt. testa de!!

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails