Pixel by pixel

2010-02-11 14:46:51
Favicons. Jag hittade ju en sida där jag gjorde några favicons igår kväll, det var rätt kul. Det kommer jag kanske att fortsätta med då och då. Till slut blev det i alla fall en sushi maki roll, en enkel text, en (bjäfsande) chihuahua och ett äpple. Ni får använda dem om ni vill! Klicka på dem för att komma till downloads:
Hur får man en favicon till sin sajt?
En favicon är en liten ikon-fil som du laddar ner. När du har hittat den favicon du vill ha och sparat den på din dator så lägger du upp den på webben. Tyvärr går det inte att ladda upp den som en bild med blogg.se.
I källkoden på din sajt lägger du till den här taggen inom head-taggen :

<link rel="shortcut icon" href="http://www.dinsida.com/favicon.ico" >

Href ska ju peka till adressen där du lagt upp din favicon.

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Placebohoe

Jättesöt hello kitty :) kram

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails