Tips: Historiska klänningar i pixelform

2010-04-12 12:53:06
Hej mina vänner! Jag har nog inte nämnt att min syster och jag under flera år drev en sajt som heter The Doll on the Hill Facory (DHF). Victorian & EdwardianDet var ett tag sedan den var aktiv, men någon gång ibland så uppdaterar vi den. Jag gick in på den idag och blev lite nostalgisk faktiskt, hihi.
Empire & Regency
Min syster är så  bra på att teckna/rita, men framför allt sjukt duktig på kostymhistoria. Suzy har lärt mig så mycket (ehh... jag är inte ens hälften så bra), så vi utvecklade en idé och och bestämde oss för att kombinera intresset med  digital grafik. Vi lärde oss att skildra det med pixelteknik.

Pixelshading
är ett sätt att rita och skugga med pixlar. DHF startade en ny variant - Toolshading - som blev en stor våg.

Det roliga är att vi fick otroligt mycked bra feedback och DHF växte från ett pyttelitet galleri, Baroque & Rococotill en av de stora inom internetfenomenet som kallades "Dolling". För de som känner till "Dolls", eller "Dollz", så har ni nog kanske hört talas om DHFVictorian & Edwardian ˆ–˜

Jag fascineras fortfarande över Suzys förmåga att få kvalitet, struktur och tyngd av olika tyger att se så coolt ut på en liten pixelbild!

Länk: (DHF) - Dolls

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


takai

svar:

awh, tack! :D ja, jag kände för att göra den lite vårig! ^_^

ska sätta dit lite andra saker snart också, hih.

Biz

Wow jag ska verkligen in dit och kolla, jag älskar 1700-1800talsmode! (Kanske man märker :P)

Anneli

Ja, hon är verkligen duktig.



svar: hundarna gick i koppel hela tiden. Jag har köpt stegräknaren på http://hundspa.se (jag har länkat i ett utav inläggen) Den svarta kostade 119 kr, och de andra färgerna kostade 129 kr.



Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails