Fästinghalsband

2010-04-27 17:10:59
Hejsan! Igår fick Totoro och Dollie varsitt fästinghalsband, sånna med bärnsten och gummi som ska hålla fästingar borta. Tydligen gillar de inte den statiska laddningen som halsbanden alstrar när det rörs mot pälsen.

Men
, idag hittade vi en fästing på Dollies hals. I-och-för-sig kan den ha suttit mer än en dag. På Totoro hittade vi efter promenaden idag också en fästing, men den hade inte satt sig än (vilken tur!) Min skepsis till bärnstenshalsbanden växte lite till... Men bättre testa det än ingenting alls. Jag vill inte att waworna ska behöva ha gift i pälsen.


Fy f-an, det kryper över hela mig, aaagh!

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Lena Svensson

De funkar sämre på korthåriga raser... på mina shibor har de funkat bra, tycker jag.

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails