Lista!

2009-09-10 15:00:01
Mia har gjort en lista för alla hundägare i bloggvärlden.
Kopiera, svara och skicka quizen vidare!

1. Vad är det för ras på din hund?
Jag har två, och båda är Chihuahua korthår.
2. Är det en tik eller en hanhund?
Totoro är en hane och Dollie är en tik.
3. Vad kallar du den?
Hihi, oj vad vi har smeknamn...! :)
Bland Totoros många finns: Tottis, Tottilou, Skruttis, Snopp-Morgan.
Dollie brukar kallas för: Dollsan, Bullen, Rulltårtan, Chiquita, Humlan.
4. Har de något kennelnamn?
Totoro heter i stamtavlan "Kullhagas Chaplin", och Dollie heter "Chico Querida's Following Dreams".
5. När är hunden född och hur gammal är den i nuläget?
Tottoro föddes 2008-01-21 och är nu snart 1 år och 8 månader. Dollie föddes 2009-02-02 och är nu 7 månader.
6. Har du den för sällskap eller någonting annat (jakt, avel, utställning, vakt, etc)?
Jag har båda två för sällskap.
7. Har ni gått/ska ni gå några kurser ihop?
Jag gick en kurs med Totoro förra året för unghundar. Vi lärde oss mycket! Dollie är självlärd.
8. Är det din första hund eller har du haft hund förut?
Sedan 1998 har vi i familjen även två japanska spetsar. Rasen heter Shiba Inu. De är två tikar och är snart 9 och 11 år. Men Totoro och Dollie är mina två första "egna" hundar, och mina första Chihuahuor.
9. Har ni besökt veterinären någon gång?
Ett fåtal gånger. En gång fick Totoro en liten kvist i ögat, men det gick bra som tur var!
10. Det roligaste din hund vet?
Allt möjligt!! Jag menar verkligen allt möjligt. De älskar att vara med överallt, t.ex när jag tittar på TV, sitter vid datorn. Till och med när jag fönar håret. Båda två är otroligt keliga och kramiga! Busa är såklart skoj, leka dragkamp, inlärning, springa lösa och jaga varann. Och självklart - godis! Dollie tycker för övrigt allt som innebär mat är kul!
11. Det tråkigaste din hund vet?
För Dollies del är det väl att klippa klorna. Totoro tycker inte heller att det är det roligaste som finns, men de får ju alltid något gott som belöning.
12. Har din hund några vanor/ovanor?
Jag kan nog inte räkna upp allt! Totoro ska alltid hälsa på alla, och vill alltid bli gosad med. Dollie vill alltid ligga på min mage eller intill halsen på mig på natten. Totoro ligger jämt på mina fötter, men sedan kryper han ner under mitt täcke och lägger sid bredvid mig. En ovana båda har är att de gärna skäller när vi möter andra hundar på promenader. Men Dollie tränar jag nu och hon börjar bli riktigt duktig! Totoro behöver mer träning där.

Sist men inte minst, posta gärna en bild på din älskling!

Mina älsklingar Dollie & Totoro

Shiborna Sela (i bakgrunden) & Tasha


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails