Efter Hundens Dag

2009-09-20 16:55:06
Oj vilken dag.

Nu sitter jag och vilar mig lite här framför datorn.
Kollar email, facebook, läser bloggkommentarer och försöker välja bilder att lägga upp från dagens utflykt.
Ja, och skriver här på bloggen såklart.

Jag, mamma och waworna åkte som sagt till Hundens Dag i Kungsträdgården. Vi var väl där ungefär vid halv två-tiden, då det kändes som en evighet att hitta en ledig handikapparkering. Till slut fann vi en precis vid Nationalmuseum, så vi fick en liten solig promenad också. Guuud va skönt att det fortfarande känns som sommar! Jag känner nu faktiskt att kinderna ömmar lite från att ha kisat mot solen, hihi.

Det var ända inte så mycket folk och hundar som jag hade väntat mig, så det kanske var bra att komma lite senare. Hundrasparaden började på scenen så vi satte oss i solen och tittade på håll och åt lite lunch. Totoro och Dollie var ganska skälliga när vi kom - det var ju så mycket intryck att ta in - men de lugnade snabbt ner sig och uppförde sig exemplariskt.

Vi såg många olika hundraser, vanliga och mindre vanliga. Däribland några som jag faktiskt inte sett förut.
Såg även en del Chihuahuor! Det fanns liksom olika tält med hundraser representerade. Jag blev lite kär i Dvärgpinchrarna, de var så vackra. Jag postar foton lite senare idag!

Det blev en glass innan vi åkte hem. Inga konstiga smaker, bara gamla hederliga Pecannöt Kola och Daim.
Dollie fick smaka en bit av struten, men Totoro ville inte ha.

Gott va Dollsan?


Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Gizmo & Leeloo [Ett hundliv i all sin glans]

Åh vi är så svartsjuka på er:)

Längtar till bilderna:D

Tina

Låter trevligt :)



Var har du köpt Dollies sele och koppel förresten?

Marika, Totoro & Dollie

Tina >> Den röda selen är en kattsele som vi haft... oj minst 7 år. Jag tror den är köpt i en djurbutik. Kopplet är köpt på ICA Maxi. =)

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails