Ika utvärderar: Torrschampo

2009-10-09 15:29:22
Jag älskar torrschampo. Det är en riktig räddare i nöden när håret känns orent och börjar bli lite fett. Perfekt också när bara vissa delar av håret känns fett och ser trist ut, till exempel i tinningarna. De två märkena jag har testat är Batiste och Lee Stafford, och de fungerar bäst på blont hår eftersom sprayen bildar ett ljust och matt pulver. Pulvret gnuggas in och resultatet ger håret en fräschare look.

Batiste - Tropical
150 ml spray. Just den här varianten luktar kokos och ananas. Doften liknar ett piña colada-balsam jag har. Det här är helt klart min favorit. Stort plus för doften!
Mitt betyg: 4

Lee Stafford - RU Taking Protection from Oily Roots?
200 ml spray som räcker länge. Det funkar fint, varken bättre eller sämre än Batiste. Men den här sprayen luktar verkligen inte gott. Jag tycker doften är tung - som alldeles för många rökelser och ett moln av alkohol.
Mitt betyg: 2

Det finns många fler märken att få tag i, men dessa två är de jag har provat än så länge.
Har ni läsare testat något annat märke som är bra?
Lämna era kommentarer! =)
Nu blir det lite fredagsstädning. Ta-ta!
Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


maddie

Jag brukar använda Proffs torrschampoo, finns att köpa på Hm bl.a. Men nackdelen e ju att det blir ganska vitt så det blir la sådär snyggt när man har mörkt hår :/

Anonym

Näe det var inte så svårt faktiskt :)

Maja.

Lee Stafford funkar inte heller speciellt bra om man är mörkhårig som jag, går inte att gnugga bort allt det vita. Då är nästan Dust it det bästa.

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails