Aha... Jag är en synestet

2009-10-04 17:19:24
Det är söndag... jag sitter bland annat och facebookar.

Nu har jag gjort färdigt mitt synestetiska alfabet på synestesi.se. Om synestesi låter obekant, är det ett neurologiskt tillstånd när hjärnan kopplar ihop ett eller flera sinnesintryck.
Jag ser färger för varje bokstav och siffra. Även veckodagar, månader, klockslag, en del namn och ord har en färg. Det kanske låter rörigt men det är det inte. Jag har alltid tyckt att det är en fördel, för att komma ihåg saker t.ex. Jag känner flera som upplever samma sak men jag visste inte, förrän nyligen, att det fanns något ord för det. =)

Här är mitt alfabet, på ett ungefär. På något sätt går det inte att återge precis hur jag "ser" det.

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails