En god överraskning

2009-10-11 16:21:15
Nu tar jag en paus från sökandet på eBay. Det är ett par grejer jag letar efter från i.d. Bare Escentuals, och dessutom velar jag och min syster fortfarande om nagellack.

Idag har det varit action i köket!
Min lillebror och hans flickvän kommer hit på taco fiesta ikväll och vad passar bättre än att överraska dem med något gott!

Det blev ett par plåtar med jordnötskakor, men inte med blockchoklad som förra gången. Jag tycker de här blev godare, inte för mäktiga. Receptet kommer från kokaihop.se.


JORDNÖTSKAKOR

2 dl jordnötter
2 dl havregryn
2.5 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
1 st ägg
2 dl socker
200 g smör eller margarin, rumstempererat

Sätt ugnen på 200 grader.

Mal eller finfördela jordnötterna i mixer eller matberedare. Blanda samman nötmassan med havregryn, mjöl och bakpulver. Vispa ägg och socker ljust och pösigt. Tillsätt matfett och mjölblandningen. Arbeta samman till en deg. Klicka ut smeten ganska glest på bakpappersklädd plåt och grädda mitt i ugnen ca 10 minuter. Låt kakorna kallna på plåten.

♥ ♥ ♥

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Trican

Hej. Första gången jag ramlade in på din blogg idag=). Alltid kul att hitta nya hundälskare:). Hoppas att du har haft en trevlig helg?

Mvh Trican och Tila

Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails