3 Filmbetyg

2009-10-01 19:11:56
Det var ett tag sen jag postade filmrecensioner, så jag tänkte nu betygsätta de senaste tre filmer jag sett. På sistone har det mest varit TV-serier som dominerat. Vad gör man inte när man blir helt hooked!

Filmerna här blir följande: "District 9", "He's Not That Into You" och "Drag Me To Hell".

District 9 - (2009)
Den här filmen utspelar sig i Johannesburg, Sydafrika och handlar om ett segregerat samhälle mellan de människorna och utomjordingarna, eller "räkorna" som de kallas, som kommit till vår planet för 20 år sedan. Räkorna har sedan dess tvingats leva i ett inhängnat slumområde och behandlas som djur. Så råkar en regeringsman utsättas för räkornas bioteknologi, inser den hårda situationen och måste till slut agera.

I början var filmen seg och ibland kunde jag inte skilja på humor och allvar. Filmen växer, och i det hela är det faktiskt en intressant skildring som man kan jämföra med världen idag.
Mitt betyg:

He's Just Not That Into You - (2009)
Vi får följa filmens många karaktärer, vissas kärleksliv och andras kärlekslösa liv, jobb och vardag. På ett eller annat sätt har dessa personer någon relation till varandra. En vill gifta sig, den andra rädd för att binda sig. En vänstrar med den andres partner och en är bara hopplöst fel ute och försöker desperat att få ett förhållande. Ett riktigt relationsdrama om att tolka signaler!

Helt klart en kul och mysig feel-good-film. En sådan här lätt kärlekskomedi borde man se en gång i veckan.
Mitt betyg:

Drag Me To Hell - (2009)
En ung ambitiös kvinna som jobbar på banken, får en dag besök av en gammal kvinna som inte längre kan betala sitt hus och ber därför om ännu ett förlängt lån. Christine som är nära en befordran står i valet och kvalet, men beslutar att avfärda kunden för bankens bästa. Men följden visar sig vara fördömd... Klarar hon att hantera förbannelsen som hon dragit på sig?

Jag blev fötjust överraskad över filmens äckliga och läskiga effekter. En hårresande och fängslande skräckis!
Mitt betyg:
Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails