Torra läppar?

2009-11-13 15:49:31
I dagsläget är mina läppar torra och nariga, och jag är i ett akut behov av någon slags återställare. Så här års är det ju just kylan utomhus och torr luft inomhus som är den största boven i dramat. Det är lätt att börja bita på fnasiga läppar. De går sönder, läker och bildar nya flagor som bits bort... Back to square one. Jag har slarvat ordentligt.

När inte ens Eight Hour cream (som annars brukar göra underverk för mig) har en lyckad effekt, finns det andra bra och grundläggande sätt att få tillbaka sina mjuka läppar!

Gå in på djupet och återge fukt. Gammal, torr och fnasig hud måste bort! En peelinghandske är bra, men tänk på att vara försiktig eftersom huden är känslig och tunn. En del är känsligare, och då är en handuk bättre. Var skonsam och blöt läpparna ordentligt först. Tänk på de fnasiga läpparna som en omtålig solbränna. Är du för hårdhänt går hunden sönder och börjar blöda. Ett alternativ till vatten är olivolja. Lika mjukgörande för läpparna som för torra nagelband och händer.

Sedan behöver dina nyskrubbade läppar såklart få en massa fukt. Om du gillar cerat, tänk på vad de innehåller. En del cerat kan ha precis motsatt effekt och torkar ut läpparna ännu mer i slutändan. Bivax, naturliga oljor och produkter är ett nödvändigt måste.

Inga konstigheter.

Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails