Ny dator ...

2008-08-19 13:34:01
Ny dator - nya tag

Oj... det var lääänge sen jag bloggade. Det har såklart hänt mycket sen sista inlägget i, maj. (!)
Familjen har varit på en 10-dagars-resa. Som en kul present till Suzy (lillasyster) som fyllde jämnt, och till mamma som fyllde år ett par dagar tidigare. Resan gick till London, där vi spenderade fyra dagar åt allmän shopping (eh fönstershopping) och sightseeing. Jag har varit i London några gånger förut på egen hand, men det går ju alltid att se nya saker i London. Syrran som gillar konst drog med mig på Dalí Universe på County Hall Gallery, alldeles intill London Eye. Det var riktigt grymt... nice att se skulpturer och statyer, och inte bara tavlor. Men även hans tavlor och teckningar är häpnadsväckande. Stående ovationer till Dalí!
Den här reklamsnutten e kul, hihi... kolla mustaschen. "Je suis fou du chocolat Lanvin"
Vi besökte Westminster Abbey - otroligt fint där inne! Utsidan säger inte ens hälften. Kensington Gardens i Hyde Park hann vi med, likaså "de vanliga" som Camden Market, Buckingham Palace, Miss Selfridge, Harrods.
Jag försökte mobilblogga från London och posta lite foton, men näe, det funkade uppenbarligen inte. >:|
Efter London åkte vi till Cardiff (Wales), och det var en mysig stad, lagom stor. Där var shoppingen heeelt kanon. :D
Det gamla slottet som bredde ut sig mitt i city var häftigt, väldigt medeltids-anda. Ett sämre minne från Cardiff var en kväll då vi skulle gå hem från en restaurang till hotellet och regnet öste ner som... Shit, jag har aldrig blivit så regn-dränkt!
Vi gjorde en dagstur till Bath också. Det tog väl typ 2 timmar (?)... Jag vet inte, jag somnade i bilen. Bath var sååååå fint! Gammalt, grönskande och gudomligt. En riktig idyllisk engelsk småstad. Alla de små marknads-arkaderna längs gatorna var söta. Sen var det tillbaka till Cardiff igen. En bra semester, 10 välplanerade dagar.

Här kommer ett gäng blandade bilder:
London Eye från grundenWestminster Abbey, utifrånPalatsetInte varje dag man får komma så nära... ;PHyde Park - Kensington GardensBra tänktCardiff, slottet i bakgrundenJättefin park i kärnan av BathBath, en gammal broSöt smågataMitt på ljusa danEn kväll i city
Bookmark and Share Pusha Följ med bloglovin' Follow me on Twitter

Kommentarer


Kontakt: Skicka mig ett e-mail!

Jag tar emot designbeställningar. Kika på designsidan!


Kommentera inlägget här:



« Namn
« E-post (visas ej)
« Hemsida/Blogg
« Kommentar
Kom ihåg mig?
Related Posts with Thumbnails